אל נידו, הפיליפינים – שמש וקפיצת אי, אלה החיים!

אחרי פורט ברטון פנינו אל אל נידו, עיירת חוף יפהפיה נוספת הידועה בזכות קארסטות אבן הגיר המסיביות שלה שהתפרצו מהים כמו פגיונות ירוקים ענקיים. בדקנו את הלינה שלנו, ולמרות שזה לא היה אתר נופש פאלוואן, עדיין אהבנו את הקוטג ‘הקטן שלנו. המקום הזה הוכיח כי הצוקים המרהיבים שהפכו את אל נידו מפורסמים, הוכיח כאחד האבני החן האמיתיות של מקומות הלינה של התרמילאים.

הבעלים כאן מתייחסים אלינו כמו משפחה ומציעים שירות שיהיה מקובל באתר נופש בן 5 כוכבים. המנהלת, אדדה, מציעה מים חמים כל בוקר לקפה או לבישול, היא מבטיחה שמישהו שם כדי לברך אותך בחדר שלך ולהדליק את האור כל לילה אחרי רדת החשיכה, וכשדרייט צעד על פגז והיה לו נפוח נפוח רגל, אדדה אפילו ניגשה ונתנה לה קרח לספוג אותו. זה מקומות כאלה שבאמת נותנים ליעד משהו נוסף.

החוף המרהיב באל נידו

מזג האוויר סוף סוף התפנה מכיוון שהיינו באל נידו ולמרות שאנחנו מקבלים כמה עננים במהלך היום, השמש הייתה בחוץ כל היום ולא הייתה לנו טיפת גשם בעשרת הימים שהיינו כאן. בילינו די הרבה זמן במסעדות על החוף בנהנו מהקוקטיילים שקיעה שעה מרוצים הרבה יותר בזמן שעבדנו באתר, אבל עם השמיים הצלולים הצלחנו לתכנן טיולים יום מסוימים באזור.

ניק מתכונן לצלילה באל נידו

יצאתי לצלול יום אחד והיו לי 3 צלילות נהדרות. כאשר הצוקים מתנשאים כל כך מעל הים, אתה יכול לצפות שהם יצללו עמוק במים שמתחת. קירות האלמוגים שהם יוצרים מתחת למים עוצרי נשימה. ראיתי צב, כמה קרני עוקץ כחולות שנמצאו, כמה סוסי ים ושלליות של ברקודה וטונה, שהתחילו סביב השוניות הצבעוניות התוססות שמוכבות את קרקעית הים סביב אל נידו.

צב באל נידו

כחול נוסף מצא קרן באל נידו
סוס ים באל נידו

ניק צולל עם שואל של זנבות צהובים באל נידו
אדון הצלילה, טים, אפילו איפשר לדארייט להתאים ולשחרר ניסיון נוסף. בניסיון הקודם שלה במלזיה, היא לא הצליחה להעמיק יותר מ -4 מטרים מכיוון שהאוזניים שלה לא היו משוותות ולצערנו היא אפילו לא יכלה לרדת מטר אחת הפעם. ברור שהיא צריכה לפנות לרופא אוזניים, אבל לפחות עכשיו אנחנו יודעים שהיא לא תוכל לצלול עד שהיא תעשה זאת. בדרך כלל צלילה לגלות כזו היא יקרה, ולכן היינו אסירי תודה על כך שאדון הצלילה בים כלבי הים היה מוכן לעשות זאת בחינם לחלוטין ולחסוך לנו את הכסף לתוצאה האומללה. יום אחד אני יוריד אותה איתי ל -18 מטרים אבל זה לא יהיה הטיול הזה.

ניסיון הצלילה של דרייט באל נידו
למחרת התעוררנו ובחרנו שננסה למצוא חוף שקראנו עליו במדריך לחופי הפיליפינים הטובים ביותר. הלכנו כמה שעות לאורך הרוקי ובמקרים מסוימים קו חוף רישומי לפני שכיוונו סוף סוף ופנינו לאחור.

בהליכה שלנו למצוא חוף סודי
בדרך חזרה לאל נידו הלכנו לאורך חוף חולי ועץ דקל מרופד כששמענו חבטה רועשת. זה היה קוקוס שאספנו ובילינו את 20 הדקות הבאות לקרוע כדי להגיע לאגוז הקשה והחלב המלא בפנים. רעיון דואג למוח זה בשלב זה, אז אספנו כמה הרבה יותר ופנינו חזרה לאל נידו לשקיעה. פיצחנו את הקוקוסים לפתוח לכוסות וערבבנו את מרכז הנוזל המתוק שלהם עם מיץ אננס, קרח ורום טנדואי מקומי.

קוקטיילים קוקוס באל נידו
לגמתי את הקוקטיילים הביתי שלנו על החול, בעוד השמש טבלה מאחורי הצוקים הענקיים המתנשאים מעל הים, ואילו השמיים הציגו את הכחולים, הוורודים והתפוזים הפנטסטיים שלה מעלינו. בשלב מסוים, כלב חום קטן הצטרף אלינו אליו קראנו רקס. נתנו לו מים והאכלנו אותו חלק מהקוקוס הנוסף. מעט ידענו שזה עתה יצרנו ידידות K-9 שהייתה אמורה להימשך לזמן שנותר באל נידו. לא ייאמן כמה מזג האוויר וכלב טוב יכולים להכתיב את מצב הרוח שלך מכיוון שעברנו מלהיות ספוג, עצוב ומסריח על לוזון, להיות חוף, זמזום וקרן בפלוואן.

קוקטיילים קוקוס בחוף אל נידו!
מאוחר יום אחד התחלנו לדבר עם שכנינו בקוטג’ים של קליפסייד על סיור בסירות. קווין (ניו זילנד) וקייט (אנגליה) נוסעים כבר שנה והם תרמילאים עם תקציב וסגנון נסיעות דומה לנו. אז מייד היו לנו המון משותף ובחרנוכובע היינו עושים איתם טיול סירה למחרת. יש לנו מזל והזוג השלישי, שמעולם לא פגשנו, ביטלנו אז הייתה לנו את כל הסירה רק ל -4 מאיתנו. איש הסירה, רוניאל, היה מגניב מאוד ולקח אותנו למקומות כשלא היו סירות אחרות.

הקארסטים סביב אל נידו
הוא סידר מחדש את כל היום כדי להימנע מהמונים שהיה ממש טוב מכיוון שהסירות יכולות להגיע להמונים ולהשמיד כמה מראות שנורקל. כתמי השנורקל אליהם הלכנו היו די טובים, אך הדגשים האמיתיים היו המערות המדהימות שגרפו את דרכן דרך אבן הגיר במשך מיליוני שנים, חלקן נפתחות ללגונות פנטסטיות, מבוצרות לחלוטין מכל הצדדים על ידי הצוקים העולים.

נכנס ללגונה הגדולה סביב אל נידו
אחרי יום נהדר של קפיצות איים אמרנו לקייט וקווין לפגוש אותנו בחוף הים לשקיעה, שם הכנו את קוקטייל פגז הקוקוס המועדף החדש שלנו, שכמובן היה להיט עם חברינו החדשים. אנו מסתובבים על החוף בברים שונים נהנים משקאות, ארוחת ערב ושיחות נהדרות עד מאוחר בלילה.

רקס חזר לשולחן שלנו ושוב אכלנו אותו קצת קוקוס נוסף. כל תשומת הלב הזו הפכה את רקס להגן עלינו מאוד. כל מקומי שעבר במרחק של מטר וחצי מהשולחן שלנו נבח וכמעט הותקף על ידי חברנו הפרוותי החדש. בשלב מסוים הרעיון עלה לתכנן טיול סירה שייקח אותנו לאי ויפיל אותנו לשם כדי להתמודד עם עצמנו לילה לפני שתאסוף אותנו אחר כך. בשלב מסוים דיברנו על בחירת אוכל, מים או אש ופשוט ניסינו “לשרוד” כמו שננטשנו שם. למרבה המזל לאחר שחזרו הביתה בשעה 01:00 ושינה את הרום, מוחנו היה קצת יותר הגיוני. למחרת בבוקר וארגנו את הטיול עם היצע מלא של שלושת הצרכים הללו ועוד ועוד.

העזים על הכביש מול הסירה שלנו!

למחרת הסירה שלנו הרימה אותנו ולקחה אותנו בשעה 9:00 לפנות בוקר לים. כשעמדנו על הסירה, חברנו רקס הגיע לטוס מעבר לפינה וטיפס בסולם על הסירה, שזוהה להצטרף למסע שלנו. שאלנו את נהג הסירה אם זה בסדר ונראה שהוא לא אכפת לו. אז הלכנו, 2 קנדים, 1 אנגלית, קיווי וכלב פיליפיני לישון באי נטוש. המקום הראשון שבחרו היה מעט הרבה יותר מחוף פרטי עם צריף עליו, אז הסברנו לנהג שאנחנו צריכים משהו מבודד לחלוטין. לאחר מכן הוא לקח אותנו לאי אחר שהיה לו התפאורה האידיאלית במשך 36 השעות הבאות בחיינו.

אתר הקמפינג שלנו ללילה באי סביב אל נידו

הצוקים התנשאו מעל חוף חול לבן מרהיב שהתפאר בכמה משוניות האלמוגים היפות ביותר שראינו אי פעם. נופפנו לשלום מהסירה והקמנו מחנה על ידי תליית רשתות היתושים שלנו מתחת לעץ, כמו שעשינו במוזמביק. הכי טוב שקווין ואני זוהו “לספק” לנשים, ולכן יצאנו למסע דיג עם שנורקלס, מסכות, קו דיג וחנית ביתית. למותר לציין שאנחנו לא מצליחים מלבד המינאו שהצליח להתאים את פיו סביב הוו של קווין. חזרנו לחוף, שמחנו על כך שבחרנו להחזיר אוכל ובהמשך בישלנו כמה ספגטי טעים לארוחת ערב.

דארייטים מבשלים קצת ספגטי לארוחת ערב

באותו לילה היו לנו קוקטיילים של מעטפת קוקוס טעימה הרבה יותר וצפינו באחת השקיעות המרהיבות ביותר שראינו אי פעם בחיינו. דיברנו וצחקנו ובנינו אש מאסיבית על החוף תוך כדי האזנה למזח ה- iPod שלנו ונהנינו מארוחותינו הטעימות. הלילה [התברר שהוא] הרבה פחות שאפתני כמו התוכנית המקורית שלנו, אבל הרבה יותר כיף אני בטוח.

שקיעה מהחוף באי הפרטי שלנו

למחרת בילינו שנורקלינג על השונית המעודנת והלא נגעת שגדל ממש ליד החול של החוף הפרטי שלנו. ראינו צלופחים מוריי, דגי אריות, דגי גילוח ושני נחשי ים ענביים! זה היה שנורקלינג מדהים ולא הייתה סירת טיול באופק. בסך הכל, פרויקט האי אל נידו היה אחד מרעיונות הנסיעות הטובים ביותר שלנו ואנחנו שמחנו בזה באותה מידה שעשינו את החברה של חברינו החדשים. חוויות הנסיעות של הפיליפינים עיצבו יחד עם מזג האוויר ונצפה ליהנות מהשבוע הבא כאן לפני שנלך לסין.

מסתובב עם קייט

כחול מצא קרן באל נידו
צולל דגי ליצן באל נידו

צלילה באל נידו
אוהב את זה? להצמיד אותו! ?

הצהרת אחריות: עזים בדרך היא מקורבת באמזון וגם שלוחה עבור כמה קמעונאים אחרים. פירוש הדבר שאנחנו מרוויחים עמלות אם תלחץ על קישורים בבלוג שלנו ורכישה מאותם קמעונאים.